17:05 Завдання для перевірки навчальних досягнень учнів із біології тварин | |
Тема: Клас Ссавці. Спосіб життя та будова тіла. 1.Розминка. Аналіз самостійної роботи з теми «Птахи».
2.Відгадати загадки і заповнити кросворд.
1. Дуже довгі ноги маю, ледве їх переставляю, Сам високий я на зріст, замість носа в мене хвіст. (Слон)
2.Сірий та не вовк, довговухий та не заєць, З копитами та не кінь. (Осел)
3.Ніс як у свинки та колючі щетинки. (Їжак)
4.Під тином лежить хвостиком вертить. (Свиня)
5.Ходить свашка із мітлою, заміта до лісу слід, Де недавньою порою тут відбувсь її обід. ( Лисиця)
6.Пролетіло на хвості та й сховалось в хворості. (Білка)
СЛОН ОСЕЛ ЇЖАК СВИНЯ ЛИСИЦЯ БІЛКА
3. Дати відповідь на питання: - Яких представників класу Ссавці ви знаєте? - Що характерно для цих тварин? (назвати ознаки). - Які пристосування мають ссавці до життя у різних середовищах існування?
Тема: Внутрішня будова ссавців.
1.Розминка. Складання сенкану «Ссавці» Ссавці Дрібні, великі Літають, стрибають, плавають Тварини, що вигодовують своїх малят молоком Звірі
2. Бесіда за запитаннями: -Чому поява у звірів зубів різної будови мала велике значення для історичного розвитку ссавців? -Яка будова травної системи ссавців? Чи відбулись ускладнення? -У чому особливості дихальної системи ссавців? -Яка роль діафрагми у диханні? -Які з органів чуття найрозвиненіші? Тема: Розмноження та розвиток ссавців.
« Експрес-тести» Визначте, які з перерахованих органів належать до вказаних систем ссавців. 1.Серце кровоносної системи а) трьохкамерне б) чотирьохкамерне в) двохкамерне 2. Легені: а) альвеолярні б) губчасті в) комірчасті 3. В головному мозку добре розвинені: а) півкулі вкриті корою, що утворює звивини. б) середній мозок в) міст 4. Сечовидільна система має: а) видільні метанефридії б) нирки в) видільні залози 5. У ссавців наявні залози: а) потові б) сальні в) куперові 6. Зуби: а) без коренів, за будовою і функціями однакові. б) наявні корені, за будовою і функціями однакові. в) диференційовані, мають корені 7. Шийних хребців: а) сім б) дванадцять в) вісім 8. Симетрія тіла ссавців: а) радіальна б) двобічна в) асиметричні 9. Порожнина тіла: а) міксоцель б) змішана в) вторинна 10. Їжа починає перетравлюватися а) тонкому кишечнику б) шлунку в) в ротовій порожнині 11. Шкіра в ссавців а) вкрита кістковими лусками б) вкрита роговими лусками в) вкрита волоссям 12. Кінцівки розташовані а) під тулубом б) по боках тулуба в) в різних ссавців по різному Учні обмінюються аркушами з експрес-тестами і за командою вчителя здійснюється перевірка і виставляються оцінки. Тема: Різноманітність ссавців. Плацентарні ссавці. 1.Розминка. Відповідь на питання: Яких ссавців називають найближчими родичами людини і чому? 2.Цифровий диктант із взаємоперевіркою. Ряд Комахоїдні (6,7,8,9) Ряд Гризуни (1,2,3,4,5) Ряд Хижі (14,22,23) Ряд Ластоногі (10,12) Ряд Китоподібні (15,19) Ряд Парнокопитні (13,16,17) Ряд Непарнокопитні (11,20,21)
1-Нутрія, 2-соня, 3-тушканчик, 4-полівка, 5-ондатра, 6-кріт, 7-землерийка, 8-їжак, 9-хохуля, 10-морж, 11-зебра, 12-морський котик, 13-верблюд, 14- рись, 15-кашалот, 16-вівця, 17-зубр, 18-листоніс, 19- касатка, 20-носоріг, 21- кінь, 22-лісовий кіт, 23-соболь, 24-нічниця велика.
Самостійна робота з теми «Ссавці» Тестові завдання з однією правильною відповіддю 1. Шкіра ссавців:
| |
|
Всього коментарів: 0 | |