17:03 Завдання для перевірки навчальних досягнень учнів із біології тварин | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Тема: Клас Птахи. Загальна характеристика класу. Спосіб життя і будова тіла птахів.
1.Розминка. Аналіз самостійної роботи з теми «Плазуни. Земноводні». 2.Бесіда. - Яких представників класу Птахи ви знаєте? - Що характерно для цих тварин? (назвати ознаки). - Які пристосування мають птахи до польоту?
Установіть відповідність між термінами та їх визначенням. 1.Куприкова залоза; А.Високій гребінь груднини птаха; 2.Пір’ я; Б.Особлива частина ноги; 3.Оперення; В.Верхня частина дзьоба; 4.Контурні пера; Г. Пера, призначені для збереження тепла; 5.Покривні пера; Д.М ‘які бічні пластинки пера; 6. Махові пера; Е.Довгі пера хвоста; 7.Рульові; Є.Пера крил; 8.Борідки; Ж.Тулубові пера; 9.Пух; З.Пера,що забезпечують політ птаха; 10.Наддзьобок; К.Пір’ яний покрив; 11.Цівка; Л.Похідне шкіри; 12.Грудний кіль. М.Залоза для змащування пір’ я; Н.Гачечки. Відповідь:1-М, 2-Л, 3-К, 4-З, 5-Ж, 6-Є, 7-Е, 8-Д, 9-Г,10-В, 11-Б, 12-А).
Тема: Системи внутрішніх органів птахів.
1.Розминка. Обговорення питання: Як птахи пристосувались до різних середовищ проживання?
2. Бесіда за запитаннями: -Як побудована травна система птаха? -Чи має пристосування до польоту видільна система? -В чому особливості будови дихальної системи птахів? -Чому птахи здатні літати на висоті понад 8000м, разом з реактивними літаками? -Порівняти кровоносну систему птахів та плазунів. -Які особливості будови нервової системи? -Назвати органи чуття птахів. Тема: Шлюбна поведінка. Розмноження і розвиток птахів.
Тема: Сезонні перельоти і міграції птахів.
Дати відповідь на питання: Що є причиною сезонних міграцій птахів? Чим різняться кочові та перелітні птахи? Про що можна дізнатися за допомогою методу кільцювання? Тема: Різноманітність птахів. Надряди Пінгвіни та Безкільові птахи. Надряд Кільогруді птахи.
Цифровий диктант 1.Надряд Пінгвіни 2.Надряд Безкілеві 3.Ряд Гусеподібні 4.Ряд Лелекоподібні 5.Ряд Журавлеподібні 6.Ряд Соколоподібні 7.Ряд Совоподібні 8.Ряд Куроподібні Птахи: А- імператорський пінгвін(1),Б- ківі, нанду, ему(2),В- лиска, крижень, лебідь(3),Г-водяний бугай, чорногуз(4),Д-фазан, рябчик, глухар(8), Е-шуліка,орел, сокіл сапсан(6), Є- сич хатній,вухата сова(7), Ж-дрохва, журавель сірий(5).
Самостійна робота з теми «Птахи» І-В 1 рівень 1.Уптахів є : А) повітряні мішки; Б) легеневі мішки; В) горлові мішки. 2.Кістки стопи в птахів зростаються з утворенням: А) восковиці; Б)цівки; В)вилочки. 3.Серце птаха складається з : А) двох передсердь і двох шлуночків; Б) одного передсердя і трьох шлуночків; В)одного шлуночка і трьох передсердь. 2 рівень 4.Який тип пір’я зображений на малюнку?Дати йому характеристику. 5.Які органи знаходяться на голові птаха? 6.Назвати відділи хребта птаха. 3 рівень 7.Позначте знаком «+» гніздових та виводкових птахів.
8.Дати визначення термінам: -Борідки -Кіль -Куприкова кістка 4 рівень 9.Чому птахи можуть спати, сидячи на гілках і не падати?
Самостійна робота з теми «Птахи» І І-В 1 рівень 1.Для прикріплення грудних м’язів у птахів розвивається: А) куприкова кістка; Б) кіль; В)уростиль. 2.Верхня щелепа птахів перетворюється на: А) наддзьобок; Б) дзьоб; В) восковицю. 3.До органів чуття птаха належить: А) слух; Б) якобсонів орган; В) бічна лінія. 2 рівень 4.Який тип польоту зображений на малюнку?Які в нього переваги над іншими типами? 5.З чого складається крило птаха? 6.Яка будова яйця? 3 рівень 7.Позначте знаком «+» гніздових та виводкових птахів.
8.Дати визначення термінам: -Шкаралупа -Сезонні міграції -Воло 4 рівень 9.Чому птах насиджує яйця?
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Всього коментарів: 0 | |