Головна » 2016 » Березень » 12 » Завдання для перевірки навчальних досягнень учнів із біології тварин
17:03
Завдання для перевірки навчальних досягнень учнів із біології тварин

{10E01228-62EE-4637-B552-4C3C543F0990}Тема:  Клас Птахи. Загальна характеристика класу. Спосіб життя і будова тіла  птахів.

 

1.Розминка.

Аналіз самостійної  роботи з теми «Плазуни. Земноводні».

2.Бесіда.

- Яких представників класу Птахи ви знаєте?

- Що характерно для цих тварин? (назвати ознаки).

- Які пристосування мають птахи до польоту?

 

Установіть відповідність між термінами та їх визначенням.

1.Куприкова залоза;       А.Високій гребінь груднини птаха;

2.Пір я;                           Б.Особлива частина ноги;

3.Оперення;                    В.Верхня частина дзьоба;

4.Контурні пера;           Г. Пера, призначені для збереження тепла;

5.Покривні пера;            Д.М які бічні пластинки пера;

6. Махові пера;              Е.Довгі пера хвоста;         

7.Рульові;                       Є.Пера крил;

8.Борідки;                      Ж.Тулубові пера;   

9.Пух;                            З.Пера,що забезпечують політ птаха;    

10.Наддзьобок;             К.Пір яний покрив;    

11.Цівка;                       Л.Похідне шкіри;

12.Грудний кіль.            М.Залоза для змащування пір я;

                                       Н.Гачечки.

Відповідь:1-М, 2-Л, 3-К, 4-З, 5-Ж, 6-Є, 7-Е, 8-Д, 9-Г,10-В, 11-Б, 12-А).

 

http://school.xvatit.com/images/5/5a/M213.jpgТема: Системи внутрішніх органів птахів.

 

1.Розминка. Обговорення питання: Як птахи пристосувались до різних середовищ проживання?

 

2. Бесіда за запитаннями:

-Як побудована травна система птаха?

-Чи має пристосування до польоту видільна система?

-В чому особливості будови дихальної системи птахів?

-Чому птахи здатні літати  на висоті понад 8000м, разом з реактивними літаками?

-Порівняти кровоносну систему птахів та плазунів.

-Які особливості будови нервової системи?

-Назвати органи чуття птахів.

http://www.berkeley.edu/news/media/releases/2004/08/images/Hauber2.jpg

Тема:  Шлюбна поведінка. Розмноження і розвиток  птахів.

 

  1. Обговорення питання: Як птахи пристосувались до різних

    середовищ проживання?                                                                                  25

     

    2. Вправа «Плутанка»(знайти у тексті помилки).

    Птахи – істоти зі складною поведінкою. Для розмноження влаштовують  турніри.  Розмножуватись починають на початку  зими. У моногамних птахів самець не бере участі у вирощуванні  потомства.  Головний шлюбний сигнал співочого птаха – яскраве  забарвлення.  У дрібних птахів шлюбні ігри супроводжуються токуванням.  Всі  птахи будують гнізда. Птахи – гермафродити. Яйця птахів дуже малі. У центрі яйця міститься білок. Його оточує шкаралупова оболонка. Пташенята вилуплюються ще в яйцепроводі самки. Хижі птахи відкладають багато яєць.

    Відповідь: усі підкреслені слова.

http://wapedia.mobi/thumb/9f7414685/uk/fixed/470/533/Grus_grus_flocks.jpg?format=jpg

Тема: Сезонні перельоти і міграції птахів.

 

Дати відповідь на питання:

Що є причиною сезонних міграцій птахів?

Чим різняться кочові та перелітні птахи?

Про що можна дізнатися за допомогою методу кільцювання?

Manchot 01.jpg

Тема: Різноманітність птахів. Надряди  Пінгвіни  та Безкільові птахи.  Надряд Кільогруді птахи.

 

http://www.tnpu.edu.ua/kurs/114/_lek/_pic/3386.jpgЦифровий диктант 

1.Надряд Пінгвіни

 2.Надряд Безкілеві

 3.Ряд Гусеподібні

 4.Ряд Лелекоподібні

 5.Ряд Журавлеподібні

 6.Ряд Соколоподібні

 7.Ряд Совоподібні

 8.Ряд Куроподібні

Птахи: А- імператорський пінгвін(1),Б- ківі, нанду, ему(2),В- лиска, крижень, лебідь(3),Г-водяний бугай, чорногуз(4),Д-фазан, рябчик, глухар(8), Е-шуліка,орел, сокіл сапсан(6), Є- сич хатній,вухата сова(7), Ж-дрохва, журавель сірий(5).

 

                         Самостійна робота з теми «Птахи»                              І-В

1 рівень

1.Уптахів є :

А) повітряні мішки; Б) легеневі мішки; В) горлові мішки.

2.Кістки стопи в птахів зростаються з утворенням:                                    

А) восковиці; Б)цівки; В)вилочки.

3.Серце птаха складається з :                                                                                                   

А) двох передсердь і двох шлуночків; Б) одного передсердя і трьох шлуночків;

В)одного шлуночка і трьох передсердь.

2 рівень                                       

Scan0002 4.Який тип піря зображений на малюнку?Дати йому характеристику.

5.Які органи знаходяться на голові птаха?

6.Назвати відділи хребта птаха.

3 рівень

7.Позначте знаком «+» гніздових та виводкових птахів.

Представник

Гніздові

Виводкові

Горобець міський

 

 

Гусак сірий

 

 

Пінгвін королівськ.

 

 

Сорока звичайна

 

 

Фазан  звичайний

 

 

Чапля біла

 

 

 

8.Дати визначення термінам:

-Борідки

-Кіль

-Куприкова кістка

4 рівень

9.Чому птахи можуть спати, сидячи  на гілках і не падати?

 

                 Самостійна робота з теми «Птахи»                             І І-В

1 рівень

1.Для прикріплення грудних мязів у птахів розвивається:

А) куприкова кістка; Б) кіль; В)уростиль.

2.Верхня щелепа птахів перетворюється на:

А) наддзьобок; Б) дзьоб; В) восковицю.

3.До органів чуття птаха  належить:

А) слух; Б) якобсонів орган; В) бічна лінія.

2 рівень

{E71EFB07-D055-4C2B-956E-A11A46A2AEF9}4.Який тип польоту зображений на малюнку?Які в нього переваги над іншими типами?

5.З чого складається крило птаха?                                                                 

6.Яка будова яйця?

3 рівень

7.Позначте знаком «+» гніздових та виводкових птахів.

Представник

Гніздові

Виводкові

Глухар звичайний

 

 

Голуб сизий

 

 

Дятел строкатий

 

 

Синиця велика

 

 

Страус африканс.

 

 

Крижень

 

 

8.Дати визначення термінам:

-Шкаралупа

-Сезонні міграції

-Воло

4 рівень

9.Чому птах насиджує яйця?

 

Категорія: Біологія тварин | Переглядів: 53 | Додав: ksenia | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar