16:53 Завдання для перевірки навчальних досягнень учнів із біології тварин | |
Тема: Земноводні. Загальна характеристика класу. Спосіб життя і будова тіла. Перевірка сенканів з д/з. Земноводні Наземні, водні Стрибають, плавають, квакають Здатні витримувати нетривале заморожування Амфібії
Біологічний диктант Вставити пропущені слова. Земноводні – це жителі…… . Розвиток їх пов’ язаний з …. . Личинки земноводних живуть у … . Личинки дихають … , а дорослі тварини …. . Земноводні мають … температуру тіла. Зустрічаються тільки у … водоймах. Вибрати ті ознаки, які характерні для земноводних. Стала температура тіла. Нестала температура тіла. Живуть у воді й на суші. Живуть у воді Живуть на суші. Тіло вкрите вологою, слизькою шкірою. Шкіра суха, вкрита роговими лусками. Мають шийний хребець. Мають плавники. Мають пояси кінцівок.
Відповідь: суші, з водою, у воді, зябрами, легенями, не сталу, прісних водоймах; 2,3,6,8,10. Тема: Системи внутрішніх органів земноводних. Вправа «Плутанина». Знайти в тексті помилки, яких припустився автор. Земноводні – це тварини, які живуть у прісних та сольоних водоймах. Тіло їх складається з голови, шиї, тулуба і кінцівок. Жаби мають 4 однакові ноги, з допомогою яких легко ходять. Шкіра у жаби гладенька, без залоз. Ковтають їжу з допомогою очей. Органами дихання жаби є зябра. Серце – двохкамерне, два кола кровообігу. Температура тіла стала. До органів чуття належить і бічна лінія, яка як і в риб, тягнеться вздовж усього тіла. Нервова система земноводних простіша за нервову систему риб. Але краще розвинений задній мозок. Органи смаку розміщуються на верхній щелепі. Відповідь: сольоних, шиї, однакові ноги, ходять, без залоз, зябра, двохкамерне, стала, бічна лінія, простіша, задній мозок, верхній щелепі.
Тема: Розмноження і розвиток земноводних. Різноманітність і охорона. Проблемне запитання. Ставкова жаба, яку посадили у воду, і таким чином позбавили можливості дихати легенями, здатна прожити 3 тижні, трав ‘яна – місяць. Звичайний тритон якось просидів під водою 7 місяців. Поясніть, з чим це пов ‘язано. Цифровий диктант. Ряд Хвостаті Ряд Безхвості Ряд Безногі
1.Представники цього ряду мають короткі ноги і видовжене тіло. 2.Добре розвинені задні кінцівки, з допомогою яких вони гарно стрибають і плавають. 3.Кінцівки взагалі відсутні. 4.Плавають як риби за допомогою хвоста. 5.Відсутній хвіст. 6.Належать зелені жаби. 7.Велетенська саламандра. 8.Аксолотль. 9.Ропуха. 10.Кільчаста черв яга. 11.Гребінчастий тритон. 12.Мають резонатори Відповідь: Хвостаті (1,4,7,8,11), Безхвості (2,5,6,9,12), Безногі (3,10).
Тема: Плазуни. Загальна характеристика, спосіб життя та будова тіла. Системи внутрішніх органів. Розмноження і розвиток. А. Вправа «Чарівник» На початку уроку вчитель оголошує, що на 1 хв. Ручка кожного учня буде «чарівною паличкою», яка виконуватиме бажання, але не для себе, і пропонує щось побажати сусідові по парті. Б. Поетична хвилинка. В природі – первинний зміст, звіриний інстинкт не спав, Питання: -Про яке явище йдеться у вірші? -Чим воно корисне тварині?
Тема: Різноманітність і охорона плазунів. Роль в екосистемах. Значення для людини.
Цифровий диктант Ряд Черепахи Ряд Крокодили Ряд Лускаті
1.Мають кістковий панцир. 2.Належать алігатори. 3.Безногі ящірки. 4.Мають отруйні зуби. 5.Хамелеони. 6.Веретінниці 7.В Україні мешкає лише один вид. 8.Каймани 9.При полюванні жертву затягують під воду. 10.Гавіали. 11.Варани. 12.Гекони. Відповідь: Черепахи (1,7), Крокодили (2,8,9,10), Лускаті (3,4,5,6,11,12).
Самостійна робота з теми «Земноводні», «Плазуни» І. Тестові завдання з однією правильною відповіддю:
ІІ. Тестові завдання з кількома правильними відповідями: тому, що в них: наявністю: змії, це:
Які переваги має внутрішній скелет над зовнішнім? 2. Чому видова різноманітність земноводних у тропічних регіонах вища, ніж у помірних широтах. Відповідь обґрунтуйте. клітки приростають до частин панцира? 4. Чому розвиток плазунів, які мешкають у воді, відбувається на суходолі? 5. Чи можна вважати, що плазуни походять від давніх земноводних? | |
|
Всього коментарів: 0 | |