Головна » 2016 » Березень » 12 » Завдання для перевірки навчальних досягнень учнів із біології тварин
16:49
Завдання для перевірки навчальних досягнень учнів із біології тварин

Тема: Загальна характеристика  типу Молюски.

Складання сенкану «Молюски»

Молюски

Черевоногі, двостулкові, головоногі

Повзають, плавають, утворюють перли

За кількістю видів утримують третє місце серед тварин

Мякуни

Вибрати ознаки, характерні для молюсків.


1. Живуть тільки у воді.
2. Спосіб існування – переміщення за допомогою крил.
3. Спосіб існування рухомий.
4. Властивий реактивний рух.
5. Тіло складається з голови, тулуба і ноги.
6. Тіло м’яке, несегментоване.
7. Тіло сегментовано на кільця.
8. Має черепашку.
9. Під черепашкою знаходиться мантія.
10. Наявні щупальця, які оточують рот.
11. У водних органи дихання – зябра, а у наземних – легені.
12. Наявні великі зуби.
13. Є чорнильна залоза.
14. Нервова система дифузного типу.
15. Є смоктальний шлунок.

16.Є тертка-мускулистий язик.

17.Серце складається з двох камер.

18.Дихають розчиненим у воді киснем.
                                                                                                                              15

 

Розробки уроків до теми “Молюски” (8 кл.)Тема: Різноманітність  молюсків.

 

А.Тестова перевірка.

1. Черепашка молюсків виробляється:
а) мантією; б) порожниною тіла; в) тулубом.
2. Які відділи тіла наявні у Двостулкових:
а) голова, тулуб; б) голова, тулуб, нога; в) тулуб, нога.
3. Чим молюски збирають корм:
а) зуби; б) тертка; в) щелепи.
4. У яких молюсків відсутня черепашка:
а) Двостулкові; б) Черевоногі; в) Головоногі.
5. У яких молюсків черепашка спірально закручена:
а) Двостулкові; б) Черевоногі; в) Головоногі.

 

Тема: Загальна характеристика  Хордових. Підтип Безчерепні.

Перевірка сенкану  «Ланцетник»

Ланцетник

Невеликий, напівпрозорий

Мало рухається, не полює, фільтрує

Ланцетник-примітивна хордова тварина

Ланцет (хірургічний інструмент)

 

Відповідь на запитання:

* чому хорду ще називають «спинною струною»?

*які спільні ознаки будови всіх хордових?

 

 

http://festival.1september.ru/articles/522251/img15.jpgТема: Хрящові риби.

 

Біологічний диктант.

1.Тіло акули складається з таких відділів…

2.По боках голови розміщуються …

3.За очима міститься спеціальний додатковий  орган    

    дихання…

4.Зябер на тулубі…

5.Зуби акули це видозмінена…

6.Розширена частина заднього відділу кишечника…

7.Серце акули … камерне

8.Замкнений цикл руху крові по судинах називається…

9.Головний мозок акули складається з … відділів.

10.Найменшу вібрацію води акула відчуває з допомогою …                         16

11.Окрім бічної лінії до органів чуття акули належать …,…,…

12.Шкіра вкрита…

 

 

Тема : Розмноження, розвиток і різноманітність хрящових риб.                                                                  Господарське значення й роль в екосистемах.

Розгадування криптограми.

                 Криптограма

д

р

о

х

-

и

б

и

р

о

К

і

с

т

к

о

в

і

в

і

т

в

а

р

и

н

и

       Відповідь: Кісткові риби – хордові тварини

Цифровий диктант (вибрати твердження, яке належить тому чи іншому ряду Хрящових риб, і поставити ту цифру , під якою дане твердження знаходиться).

Акули

Скати

Химери

1.Веретеноподібне, витягнуте тіло.

2.Недостатньо вивчені тварини.

3.Походять від давніх акул і є бічною гілкою еволюції.

4.Плоске, широке тіло, що має форму диска.

5.Зяброві щілини по боках тіла.

6.Зяброві щілини, рот і ніздрі відкриваються на черевній стороні.

7.Ведуть придонний спосіб життя.

8.Знаходяться в постійному русі .

9.Очі закриваються повіками.

10.Ненажерливі хижаки.

11.Великі криловидні грудні плавники.

12.Належать хвостоколи.

Відповідь:   Скати(4,6,7,12)

                     Акули(1,5,8,9,10)

                      Химери(2,3,11)  

 

Тема:  Клас Кісткові риби : спосіб життя,будова тіла і скелет.

Вправа «Знайди пару»                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                

Діти до першого стовпчика добирають потрібні слова чи речення з другого стовпчика.

 1.Зяброві кришки              А.Виріст кишечнику

  2.Плавці                            Б.Мускулатура

  3.Луска                             В.Дугоподібні кістки тулуба

  4.Хребет                           Г.Скелет голови

   5.Череп                            Д.Осьовий скелет

   6.Ребра                            Е.Покрив тіла

   7.М язи                            Є.Шкірні складки

   8.Плавальний міхур        Ж.Захист органу дихання

   9.Капіляри                       З.Додатковий орган чуття

   10.Яйцеклітина              К.Статева клітина

   11.Розвиток                    Л.Ряд складних перетворень

    12.Бічна лінія                 М.Найдрібніші судини

 

Відповідь: 1-Ж, 2-Є, 3-Е, 4-Д, 5-Г, 6-В, 7-Б, 8-А, 9-М, 10-К, 11-Л, 12-З.

 

http://school.xvatit.com/images/c/c7/M164.jpg 

Тема: Системи внутрішніх органів  риб.

 

1.Перевірка сенканів на тему «Кісткові риби».

Кісткові риби

Великі,  малі

Нерестяться, доглядають, покидають

Найчисленніший за видами клас хребетних тварин.

Карась, камбала…

 

2. Вправа «Вставте пропущені слова».

Холоднокровні, теплокровні (підкреслити потрібне ).Середовище життя……..Шкіра вкрита……….,залози виділяють……..Органами руху слугують парні і …………..Скелет внутрішній, побудований з ……..речовини. До складу скелету входять відділи……. .Травна система починається……… і закінчується……. .Кровоносна система……,складається з ….. кіл кровообігу, ….камерне серце. У серці кров артеріальна, венозна змішана (правильне підкреслити ).Органи дихання…… .Органами виділення слугують…. ,сеча через сечоводи потрапляє в… ….,а далі через……..- назовні. Головний мозок складається з …..відділів. Роздільностатеві тварини. Для більшості характерне…… запліднення, розвиток…… .

                         Самостійна робота з теми «Надклас Риби».

 

1 варіант

1 рівень (тестові  завдання)

1.До хрящових риб належать: а)манта; б)атлантичний осетер;в)катран; г)окунь.                                                                                                              

2.Людиною штучно розводяться: а)короп; б)латимерія; в)катран; г)форель.

3.Плавального міхура не мають: а)короп; б)горбуша; в)латимерія;г)катран; д)манта.

4.Різні типи органів дихання є у таких риб: а)катран; б)скат-хвостокіл; в)короп; г)окунь; д)протоптерус.

5.Серце у риб: а)трубчасте; б)двокамерне; в)трикамерне; г)чотирикамерне.

6.До прохідних риб належать:а)кілька; б)латимерія; в)короп; г)горбуша

 

pict0.jpg2 рівень( дати визначення термінам) 

7.Бічна лінія …

8.Рострум …

9.Гемоглобін …

                                                                                                   

3 рівень(відповісти на запитання)

10.Які пристосування у риб виникли до життя у воді?

11.Опишіть особливості будови нервової системи риб та їхньої поведінки.

12.Яким чином риби турбуються про своїх нащадків? Навести приклади.

 

 

                                  Самостійна робота з теми «Надклас Риби».

2 варіант

1 рівень (тестові завдання)

1.До хрящових риб належать: а)ланцетник; б)кархародон; в)морська лисиця; г)латимерія.

2.Органами чуття у риб є: а)нюх; б)плавальний міхур; в)бризкальця; г)бічна лінія.

3.Найплодючішою кістковою рибою є : а)місяць-риба; б)камбала; в) тріска; г)окунь.

4.До кистеперих риб належить: а)латимерія; б)протоптерус; в)форель; г)сьомга.

5.Нервову систему окуня утворюють: а)головний мозок і нервовий ланцюжок; б)головний і черевний ганглії; в)головний і спинний мозок.

6.До ряду оселедцеподібні належать: а)тюлька; б)лосось дунайський;в)хамса; г)салака.

 

pict1.jpg2 рівень(дати визначення термінам)

7.Інстинкт…

8.Молочко …

9.Клоака …

                                                                             

3 рівень (відповісти на запитання)

10.Яке значення для риб має бічна лінія?

11.В чому особливості  опорно-рухової системи кісткових риб?

12.Що ви знаєте про рибу «морський кіт»?    

Категорія: Біологія тварин | Переглядів: 345 | Додав: ksenia | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar