Головна » 2016 » Березень » 12 » Завдання для перевірки навчальних досягнень учнів із біології тварин
16:35
Завдання для перевірки навчальних досягнень учнів із біології тварин

Всі розробки уроків до теми “Найпростіші” для 8 кл.Тема: Загальна характеристика та різноманітність найпростіших.

 

Вправа «Закінчити речення».
- амеби рухаються за допомогою …………(псевдоподій);
- фотосинтез в евглени зеленої відбувається у ………(хроматофори);
- у прісноводних найпростіших продукти обміну та надлишки води виводяться через …….(скоротливу вакуолю);
- здатність організмів реагувати на зміни навколишнього середовища називається ………..(подразливість);                                                             
- інфузорія-туфелька рухається за допомогою ……(війок);
- кисень у цитоплазму надходить через ……(поверхню тіла);
- в інфузорії неперетравлені рештки їжі виводяться через …….. (порошицю);
- переносити несприятливі умови найпростіші можуть за допомогою утворення ………(цисти).

 

Тема: Паразитичні найпростіші.

Вправа «Знайти відповідність».

1.Евглена зелена                              А.Променяки

2.Вольвокс                                        Б.Викопні черепашки сягали 15 см
3.Трипаносоми                                В.Мінлива  

4.Лямблія                                         Г.Паразитує в кишечнику і печінці людини

5.Амеба                                            Д.Збудник сонної хвороби

6.Фораменіфера                             Е.Рослинний джгутиковий колоніальний                           

                                                           організм

7.Радіолярії                                    Є.Тварина з хлоропластами       

8.Циста                                          Ж.Щільна захисна оболонка

9.Вічко                                            З.Специфічний чутливий орган    

10.Лейшманіоз                              К.Москіти

11.Дизентерія                               Л.Хвороба, що викликається дизентерійною   

                                                       амебою          

                                                       М.Туберкульоз      

Відповіді: 1-Є; 2-Е; 3-Д; 4-Г; 5-В; 6-Б; 7-А; 8-Ж; 9-З; 10-К; 11-Л.

 

 Розповісти:
- як і коли були відкриті одноклітинні;
- що є живленням для одноклітинних, як пожива надходить до клітини, особливості травлення, виділення неперетравлених решток;
- як відбувається виділення надлишку води, солей та інших речовин;
- про безстатеве і статеве розмноження одноклітинних;
- про вияви подразливості одноклітинних;
- поведінку одноклітинних у несприятливих умовах

 

Тема: Роль найпростіших в екосистемах та їх значення.

 Гра “Конкурс одноклітинних тварин”.

№1.
- розмножуюся в клітинах крові, викликаючи їх розмноження;
- за це людина мене недолюблює;
                                                                        
- вона усіляко бореться з комарами.
(це малярійний плазмодій)
№ 2.
- маю небагато коротких, широких псевдоніжок;
- живу у товстому кишечнику людини;
- можу викликати у людини тяжке захворювання.
(це амеба дизентерійна)
                                                                                                                                                                                                                
№ 3.
- маю клітинний рот і навколоротову заглибину;
- наявні два ядра;
- тіло вкрите війками, за допомогою чого і рухаюсь.
     
(інфузорія туфелька).
 

Цифровий диктант «Найпростіші».

Джгутикові  1,4,5,8

Саркодові      2,6, 12

Інфузорії        3,7,9,11,10

 

1.евглена зелена

2.амеба

3.інфузорія

4.світлочутливе вічко

5.мають хлоропласти

6.належать форамініфери і радіолярії

7.утворюють таксиси

8.належать лейшманії,лямблії, трипаносоми

9.належать споровики

10.властивий статевий процес  кон’югація

11.малярійний плазмодій

12.дизентерійна амеба

 

Тема: Загальна характеристика та різноманітність багатоклітинних тварин.   Тип Губки. Загальна характеристика, роль у природі  та значення для людини.
 

Біологічний диктант «Плутанина»

Губки-багатоклітинні, високоорганізовані тварини. Більша частина видів живе у прісній воді. Губки ведуть прикріплений спосіб життя. Здатні відповідати на подразнення. Губки-двобічносиметричні тварини. Вгорі на тілі є отвір, що веде у кишечник.  Тіло губок складається з трьох шарів.

Живляться губки виключно рослинною їжею. Неперетравлені рештки виділяються травною вакуолею. Усі губки-гермафродити-тварини, що         6 мають лише жіночі клітини. Деякі губки розмножуються поділом навпіл.
Губка бодяга, яка живе у морській воді має лікувальні властивості.

 

Всі розробки уроків до теми “Кишковопорожнинні” для 8 кл.Тема: Тип Кишковопорожнинні. Загальна характеристика та різноманітність кишковопорожнинних.

 

Дати відповідь на питання.

-Назвати ознаки, які відрізняють представників одноклітинних тварин від багатоклітинних.
-Проілюструвати на прикладах подразливість та рефлекс гідри.

-Охарактеризувати клітини, що здійснюють регенерацію.
-Чому кишковопорожнинних називають двошаровими?

 

Тема: Різноманітність кишковопорожнинних. Охорона губок та кишковопорожнинних.

Самостійна робота.

І. Вибрати вірну відповідь (по 1 балу)

1. Губки це :  а) колоніальна тварина;

                       б) багатоклітинний організм;

                       в) тварина, клітини якої здатні перероджуватись з одного типу в  інший;

                       г) істота, яка зовні не реагує на зовнішні подразнення.

2. Кишковопорожнинні – це тварини, що мають:

                      а) ектодерму;

                      б) кишечник;

                      в) тришарову будову тіла;

                      г) жалкі клітини;

3. Тіло гідри побудоване з:

                      а) хітинових волокон;

                      б) ектодерми й ентодерми;

                      в) шкірно-м’язових клітин;

                      г) черепашки;                        

4. Жалкі клітини призначені для:

                    а) розмноження

                    б) захисту

                    в) захоплення здобичі

                    г) пересування

5. Розмноження гідри відбувається:

                    а) лише статевим способом

                    б) поділом спеціальних окремих клітин тіла

                    в) утворенням вегетативних бруньок

 

ІІ. Знайти пару. ( 2 бали)

   Гідроїдні медузи                       Актинії, морське перо                                   7

  Сцифоїдні медузи                     Коренерот та вухата медуза

  Коралові поліпи                        фізалія, хрестовичок

 

ІІІ. Знайти зайве слово і пояснити чому ( 2 бали)

Травні клітини, залозисті клітини, ентодерма, джгутики, несправжні ніжки, шкіряно-м’язовий мішок (з допомогою його тварина  рухається, а все решта належить до травлення тваринок(гідри)).

ІV. Написати значення кишковопорожнинних та губок

 

Категорія: Біологія тварин | Переглядів: 351 | Додав: ksenia | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar