18:07 Матеріали для перевірки знань учнів з біології людини | |
Тема: Дихання Дихання. Значення дихання Бесіда: -Що таке дихання? -Чому повітря вважали першопричиною життя? -Чому Гіппократ називав повітря «пасовищем життя»? -Що таке зовнішнє дихання? -В чому особливості внутрішнього дихання? -У якій послідовності відбувається перенесення кисню в організмі? Тема: Будова і функції органів дихання.
Виберіть правильну відповідь (одну або кілька) в) гортань; в) трахея; д) бронхи. 5. Позначте спільне між будовою і функцією трахеї і бронхів: б) органи утворення голосу; д) мають війчастий епітелій.
6. Вкажіть орган, який є голосоутворювальним: а) трахея; б) бронхи;
Голосовий апарат. Дихальні рухи.
Виберіть правильну відповідь (одну або кілька) 1. Позначте м'язи, які беруть участь у дихальних рухах а) міжреберні м'язи; б) діафрагма; в) довгий м'яз спини; г) м'язи живота. 2. Вкажіть, як змінюється об'єм легенів під час дихальних рухів: а) збільшується; б) зменшується; в) то збільшується, то зменшується; г) не змінюється.
3. Розв'яжіть задачу. Скільки повітря (л) використає на дихання клас з 35 осіб за 45 хв уроку, якщо один учень у середньому робить 16 вдихів за хвилину по 500 мл повітря? а) 126; б) 1260; в) 12 600; г) 126 000.
4. Укажіть причину дотримання відносно сталого складу альвеолярного повітря: а) інтенсивний обмін газів; б) сповільнений обмін газів; в) обмін газів не відбувається. 5. Розв'яжіть задачу. Під час спокійного вдиху дорослої людини до легенів надходить близько 500 мл повітря. У вдихуваному повітрі міститься 21 % кисню, а у видихуваному - 16 %. Визначте, скільки кисню при цьому споживає організм людини: а) 20 мл; б) 25 мл; в) 30 мл; г) 35 мл. 6. Укажіть значення плевральної порожнини: а) збільшує тертя легень об стійки грудної порожнини; б) зменшує тертя легень об стінки грудної порожнини; в) не впливає на тертя легень об стінки грудної порожнини.
7. Зазначте правильну послідовність процесів, за яких кров насичується киснем: а) людина вдихає атмосферне повітря; б) кисень з альвеолярного повітря переходить у кров; в) у легенях атмосферне повітря змішується з альвеолярним; г) повітря по повітроносних шляхах потрапляє в альвеоли; д) кисень сполучається з гемоглобіном, і кров стає артеріальною.
8. Сконструюйте відповідь у вигляді схеми «Функціональна узгодженість роботи кровоносної і дихальної систем».
Газообмін у легенях і тканинах. 1.Провести групову роботу:
1.Біологічний диктант 1.Надходження кисню в легені це………….. 2.Обмін газів між навколишнім середовищем і легенями називають…. 3.З носової порожнини повітря потрапляє в …… 4.Найбільшим хрящем гортані є …. 5.Нижній відділ гортані переходить у ……... 6.Внутрішня поверхня трахеї вислана…... 7.Голосовий апарат утворений голосовими…… 8.Чим коротші голосові зв’язки, тим голос…….. 9.Найтонші бронхи називаються……... 10.Зовні легені вкриті………….. 11.Кількістьповітря, яке людина вдихає і видихає за спокійного дихання, називають ….. 12.Запалення слизової оболонки однієї з придаткових пазух носа це……
2.Із вивчених раніше у 7 та 8 класах біології рослин та тварин повторити знання про споживання ними поживних речовин.
Типи поживних речовин. Вітаміни
1. Цифровий диктант Білки Жири Вуглеводи Вода Мінеральні солі
1.Основний будівельний матеріал для клітин. 3.Розщеплюються до гліцерину та жирних кислот. 4.Складаються з амінокислот. 5.Підтримують постійний склад внутрішнього середовища організму. 6.Забезпечують згортання крові та кровотворення… 7.Основне джерело енергії в організмі. 8.При їх надлишку в організмі перетворюються на вуглеводи та жири. 9.Перетворюються на тваринний крохмаль-глікоген. 10.Становить 65-70 % маси тіла людини. 11.Відкладаються про запас. 12.Здатні розщеплюватись до глюкози.
Відповісти на питання: -Для чого потрібне харчування? -Що є основою раціонального харчування? -Що таке анорексія? -Що таке ожиріння? -Як зберегти харчові цінності їжі? -Чим небезпечні харчові отруєння? -Які перші ознаки харчового отруєння? -Як зрозуміти такий вислів « Ми є те, що ми їмо»?
Будова та функції органів травлення. Термінологічний диктант 1.Порожниста трубка, завдовжки 8-10м ……. 3.У ротову порожнину відкриваються протоки.…... 4.Механічно подрібнюють і перетирають їжу….... 5.Ротову порожнину зі стравоходом з’єднує ..….. 6.М’язова трубка, завдовжки 23-25 см…. 7.Розширений відділ травного каналу……. 8.Суміш травних ферментів, хлоридної кислоти та слизу утворюють…. 9.Найдовша частина травної системи….. 10.Протоки печінки та підшлункової залози відкриваються у …… 11.Кінцевий відрізок товстого кишечнику….. 12.Залоза, що виробляє інсулін і глюкагон……. Травлення в ротовій порожнині.
Біологічний диктант із однослівною відповіддю “так” чи “ні”.
| |
|
Всього коментарів: 0 | |