Головна » 2016 » Березень » 5 » Матеріали для перевірки знань учнів з біології людини
17:59
Матеріали для перевірки знань учнів з біології людини

Розробки уроків до теми “Опора та рух” для 9 класуБудова і функції скелетних  м’язів

 

Виберіть правильну відповідь (одну або кілька)

 

1. Позначте білки, які є скоротливим елементом м'язових волокон:
       а) актин;
       б) гемоглобін;
       в) міозин;
       г) колаген.
 2. Виберіть м'яз, який розгинає лікоть:
       а) двоголовий;
       б) триголовий;
       в) чотириголовий;
       г) дельтоподібний.

 3. Виберіть м'яз, який розгинає коліно:
       а) двоголовий;
       б) триголовий;
       в) чотириголовий;
       г) кравецький.

 

4.Визначте мімічний мяз:

       а)міжреберний;

       б)круговий мяз рота;

       в)дельтоподібний;

       г) триголовий. 
 

5.Укажіть мяз, що бере участь у диханні:

        а)двоголовий;

        б)дельтоподібний;

        в)трапецієподібний;

        г) діафрагма.

 

6.Укажіть мяз, що є згиначем:

       а)двоголовий мяз плеча;

       б)чотириголовий мяз стегна;

        в)трапецієподібний;

        г) косий мяз спини.  

 
7. Знайдіть відповідність між суглобами та м'язами, які забезпечують рух у суглобах:


       Суглоби:
       1 - Згинання передпліччя в ліктьовому суглобі;       
       2 - Розгинання передпліччя в ліктьовому суглобі;          
       3 - Згинання колінного суглоба;                               
       4 - Розгинання колінного суглоба.                          

       М'язи:
       А - двоголовий м'яз;
       Б - триголовий м'яз;
       В - литковий м'яз;
       Г - чотириголовий м'яз стегна;
       Д - кравецький м'яз.

   5. Поясніть, чому скелет нижніх кінцівок масивніший за скелет верхніх кінцівок.

 

 

Види м’язів                                                      

 

 Відповідь на питання:

- Яку будову мають м’язи?
- Як вони скорочуються?
- Які форми розрізняють?
- У чому особливості мімічних?
- У чому сутність механізму м’язового скорочення?

-Які види й групи мязів вам відомі?

-Які мязи називають синергістами, а які антагоністами?
- Висловте своє ставлення до проблеми надмірного нарощування м’язової маси.
 

 

Фізичні якості   м’язів

Виберіть правильну відповідь (одну або кілька)

   1. Вкажіть фізичну якість м'язів, завдяки якій зберігається постава тіла, утримуються внутрішні органи в певному положенні:
       а) сила;
       б) швидкість скорочення;
       в) витривалість;
       г) тонус.

   2. Визначте, скільки глюкози має окиснитися в м'язах для того, щоб підняти штангу масою 50 кг на висоту 2 м, якщо відомо, що під час окиснення 1 г глюкози виділяється 17,2 кДж енергії:
       а) 57 г;
       б) 90 г;
       в) 180 г;
       г) 570 г.

   3. Визначте, яку роботу (в Дж) виконає важкоатлет, якщо він піднімає штангу масою 80 кг на висоту 2 м:
       а) 156,9;
       б) 1569,8;
       в) 160.

   4. Охарактеризуйте фізичні властивості м'язів.

 

 

Рухова активність і здоровя

Виберіть правильну відповідь (одну або кілька)
 

1. Позначте наслідки гіподинамії:

а) хвороби серцево-судинної системи;
б) порушення опорно-рухової системи;

 в) гармонійний розвиток тіла;
г) поліпшення здоров'я.

 

 2. Позначте вплив гіподинамії на обмін речовин та енергії: 

 а) прискорює;
 б) сповільнює;

 в) не впливає.

3. Виберіть значення занять фізкультурою:

 а) підвищують стійкість організму до хвороб;
 б) знижують стійкість організму до хвороб;
 в) сприяють розвиткові організму;

 г) сповільнюють розвиток організму.
 

4.Визначте фактор, який запобігає розвитку гіподинамії:

 а)перебування на свіжому повітрі;

 б)фізичні вправи;

 в)спокійний сон;

 г)сидяча робота.

 

5.Зазначте, які зміни в організмі людини можуть розвиватися при гіподинамії:

а)посилюється обмін речовин;

б)збільшується кількість жирової тканини;

в)погіршуються перетравлення і засвоєння поживних речовин;

г)виникає кисневе голодування тканин;

д)знижується розумова працездатність.    

 

6.Вкажіть, які процеси відбуваються в опорно-руховому апараті у дитячому та підлітковому віці:

а) припинення росту кісток;

б)формування постави;

в)скостеніння хрящів;

г)заміна кісткової тканини на хрящову;

д)зміна пропорцій тіла. 

 

 7. Сконструюйте відповідь у вигляді схеми «Вплив фізичного навантаження на розвиток скелета і м'язів».

 

 

Бесіда:

- Які вікові особливості опорно-рухової системи?

-Чим небезпечний малорухливий спосіб життя?

-Що таке гіподинамія? Чому її називають « хворобою цивілізації»?

-Як уникнути гіподинамії?

-Які вправи ви запам’ятали для розвитку гарної постави?

 

Категорія: Біологія людини | Переглядів: 330 | Додав: ksenia | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar